ДНІПРОПЕТРОВСЬКА МІСЬКА ОРГАНІЗАЦІЯ ТОВАРИСТВА ОХОРОНИ ПРИРОДИ

Конкурс

Відбувся конкурс "ДОБРО В ТВОЄМУ СЕРЦІ" для груп учнів та класних колективів 7-9 класів.

Конкурс був спрямований на формування відповідального та гуманного ставлення до тварин. 

Дізнатися більше

Обговорення

На розгляд членів Товариства та усіх небайдужих винесено проект нової редакції Статуту

Дізнатися більше

Працюємо разом

Ми намагаємось відслідкувати усі негативні екологічні явища міста, але без активної позиції громадян не можна подолати безлад у сфері охорони довкілля. Наша природа вимагає дій від кожного...

Дізнатися більше

Увага! Консерванти

Величезна кількість товарів, які прикрашають полиці наших магазинів, містять різні емульгатори та консерванти. Дізнайтесь, які з них не є безпечними.

Дізнатися більше

Екологія міста

Дніпропетровськ займає площу 405,08 квадратних кілометрів і має населення 997,8 тис. осіб.

Дізнатися більше


Інформація про викиди

Дізнатися більше

Природно-заповідний фонд Дніпропетровська

Відомості про об'єкти природно-заповідного фонду міста

Дізнатися більше

Екологічні свята і пам'ятні дати

Найближче екологічне свято 19 квітня День довкілля (День навколишнього середовища України)

Дізнатися більше


Громадська екологічна експертиза

Міське товариство разом з Дніпропетровською обласною організацією Українського товариства охорони природи проводить громадські екологічні експертизи проектів

Дізнатися більше

Статут Товариства


План робіт на 2015 рік

Дізнатися більше

Звіти за минулі роки

Дізнатися більше

Фінансова участь

Дізнатися більше

Завітай на сайт друзів

Асоціація міжнародно-правових досліджень


ООО Корс-Софт

Автоматизация торговли
Бесплатная программа для создания сайта -
Мини-Сайт UA

Нарада президії Дніпропетровської міської ради товариства охорони природи

05 червня 2014 р. до Всесвітнього дня охорони навколишнього природного середовища відбулась нарада президії міської ради Товариства, на якій було обговорено проблемні питання застосування українського законодаства.

Зокрема, з метою узгодення вітчизняної нормативної бази з вимогами ЄС та запровадження оцінки впливу на довкілля згідно Директиви 85/337/ЕЕС було підготовлено законопроект № 4972 «Про оцінку впливу на довкілля». Хоча цей крок видається прогресивним, слід відзначити, що положення цього документу мають досить рамочний та розпливчастий характер та мають багато посилань на акти Уряду, які ще мають бути розроблені та ухвалені. Головним же недоліком проекту, на думку учасників наради, є те, що він передбачає скасування Закону України "Про екологічну експертизу". При цьому поряд з державною екологічною експертизою скасовується і громадська.

За підсумками обговорення було вирішено підготувати проект закону "Про громадську екологічну експертизу" і розпочати публічну кампанію для його обговорення та ухвалення.

Іншим питанням, якого торкнулись учасники, є приписи законодавства, які регулюють діяльність громадських організацій і, зокрема, їх осередків. Справа в тому, що з 01.01.2013 р. набув чинності новий Закон України «Про громадські об’єднання», яким було передбачено, що структурні підрозділи громадських організацій, які раніше мали статус місцевих осередків, тепер є відокремленими підрозділами. Така зміна назви обґрунтовувалась необхідністю узгодження термінології із Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», де передбачено, що у складі юридичної особи діють саме відокремлені підрозділи. При цьому, відповідно до п. 133.1.5 п. 133.1 ст. 133 Податкового кодексу України відокремлені підрозділи юридичної особи є самостійними платниками податків.

Таким чином, у разі прийняття громадською організацію рішення про розбудову територіальної структури, органами юстиції приймається рішення про внесення відомостей до ЄДРПОУ про відокремлені підрозділи організації, цим підрозділам автоматично присвоюються ідентифікаційні коди та здійснюється їх реєстрація в районних податкових інспекціях як платників податків.

Проте в багатьох випадках такі підрозділи утворюються виключно з метою безпосереднього виконання статутних завдань (просвітницької, пропагандиської та іншої громадської діяльності, об’єднання членів організації за територіальним принципом), при цьому вони не мають повноважень на проведення фінансових та оподатковуваних операцій, нарахування та виплати будь-яких винагород. У таких підрозділів зазвичай відсутні печатки та розрахункові рахунки.

Слід відзначити, що громадська організація може бути заснована без статусу юридичної особи шляхом повідомлення про створення але таким чином не може бути створений структурний підрозділ іншої громадської організації.

Виникає абсурдна ситуація, коли держава дозволяє створювати громадські організація (шляхом повідомлення про створення), що не зобов’язані подавати будь-яку фінансову звітність, натомість не передбачають такої можливості для осередків громадських організацій. Більше того, якщо громадська організація розбудовуватиме структуру до первинних ланок (підрозділи на підприємствах, організаціях, установах, вуличні та квартальні осередки тощо) – єдиною формою їх легалізації стане внесення про них відомостей до ЄДРПОУ громадської організації як про відокремлені підрозділи, відповідно, з присвоєнням кодів та постановкою на облік в податкових інспекціях.

Таким чином, складатиметься ситуація, коли в одній податковій інспекції обліковуватимуться десятки суб’єктів, що відносяться до однієї й тієї є юридичної особи, і роками здаватимуть порожню звітність, витрачаючи час і ресурси державного органу. З іншого боку, громадська організація заміть безпосереднього виконання статутних завдань, повинна буде готувати та подавати податкову звітність за велику кількість організацій, що не здійснюють і ніколи не здійснюватимуть жодних фінансово-господарських операцій.

У зв’язку з викладеним, Товариством охорони природи було направлено звернення до Міністерства юстиції України, Міністерства доходів з зборів України, профільних комітетів Верховної Ради України з пропозиціями щодо врегулювання зазначеної проблеми.